Maslakta sanal ofis açmak, pek çok iş sahibinin ve firmanın hayalidir ve firmalar bu hayalleri gerçekleştirmek için çaba göstermektedir.
Bilindiği üzere sanal ofis, günlük hayatta kiralanan ofislerin aksine sadece internet üzerinden yapılan ofis kiralamalarıdır. Gelişen teknoloji ile birlikte sanal ofis sayısı ve kullanımı oldukça artmaktadır. Normal ofis açmanın avantajlı olduğu alanlarda ve semtlerde sanal ofis açmak da daha avantajlıdır. Dolayısıyla pek çok firma ve işveren Maslakta sanal ofis açmak istemektedir.
Maslakta sanal ofis açmak için çeşitli gereklilikler bulunmaktadır. Bu gerekliliklere sahip olan firmalar, sana ofisleri açabilmektedir. Ancak Maslakta sanal ofis açmak için ilk olarak sanal ofisin ne olduğunu tam manasıyla anlamak gerekmektedir.
Sanal Ofis Nedir?
Sanal ofis, sadece siber alanda bulunan ve kiralanan bir işletme yeridir. Sanal ofis, işletme sahiplerine ve çalışanlarına fiziki bir ofis haricinde internet üzerinden ya da cep telefonlarıyla istekleri herhangi bir yerden çalışmalarına olanak sağlamaktadır. Bunun yanında işletmeye tıpkı geleneksel ofis kiralamalarında olduğu gibi özel bir adres verilmektedir. Yani işinizin belli bir adresi olmuş olacaktır ve bu adres üzerinden işletmenizi yürütmeniz mümkün olacaktır.
Sanal ofis hizmeti vermekte olan bazı şirketler, profesyonel bir telefon cevaplama hizmeti ve ara sıra ofis alanı kullanım hakkı sağlayabilmektedir. Aynı zamanda işletmeye tahsis edilen adrese, işletme adına belge, fatura ya da kargo vb. gibi şeylerin gönderimi alınabilmekte ve talep edilmesi halinde hizmeti veren kuruluş bu belgeleri işletme sahibinin istediği bir adrese gönderebilmektedir. Maslakta sanal ofis açmak isteyen kişiler de istekleri doğrultusunda bu adresi kullanma hakkına sahiplerdir.
İstanbul’da sanal ofis fiyatları, normal ofis fiyatları ile kıyaslandığında oldukça cebe uygun olmaktadır. Üstelik normal bir ofis kiralamasıyla karşılaştırıldığında sanal ofis, ciddi tasarruf ve çalışan kişilere esneklik sağlamaktadır. Çünkü bu aşamada faturalar sanal ofis tarafından karşılanmaktadır. Yani Maslakta sanal ofis açmak isteyen kişiler, ofislerini açtıklarında herhangi bir fatura ödemeyeceklerdir.
Sanal ofis konseptinde toplantılar, video, konferans ya da pek çok görüşme telekonferans veya çalışanlarla iletişim internet üzerinden yapılabilmektedir. Sürekli havada uçuşan, yerde dolanan kağıtlar ya da çıktısı beklenen belgelerle uğraşmadan veya zaman kaybetmeden tüm olan işi teknolojinin sağladığı kolaylıkla yapabilecektir.
Sanal Ofisin Yararları
Daha önce de bahsettiğimiz gibi İstanbul’da sanal ofis fiyatları oldukça uygundur. Bu sebepten ötürü işe başlayacak olan kişi için cep karı çok daha fazla olacaktır. Şehrin en merkezi yerinde herhangi bir plazada geleneksel yöntemlerle ofis kiraladığınızda belirlenen mesai saatlerine göre çalışmak zorunda kalmanız çok muhtemeldir. Maslakta şehir merkezinde olan bir yerdir. Fakat sanal bir ofiste mesai saatlerinden bağımsız olarak çalışılmaktadır. Dolayısıyla kişiler Maslakta normal ofis açmak yerine Maslakta sanal ofis açmakistemektedir. Ayrıca fiziki olarak bulunma zorunluluğu olmadığından ofise gidip gelmek için ayrılan zaman çalışmaya ayrılarak verim arttırılmaktadır.
Tüm günler için geçerli olacak esneklikle çalışabilmenin mümkünlüğü de söz konusudur. Sabah, öğle, akşam ya da istenilen herhangi bir zaman diliminde, istenilen günlerde çalışmak mümkündür. Bu durum hafta sonları ya da resmi tatil günlerinde de geçerli olmaktadır. Bu da sanal ofis sahiplerine çok daha rahat bir çalışma imkanı sunmaktadır.
Sanal ofisin en önemli avantajlarından biri de sağladığı esnek çalışma imkanıdır. Bu biçimde çalışan kişilerin verimliliğinde artış olduğu gözlemlenmiştir. Esnek çalışma saat ve günleri, kişi için geçerli olduğu gibi aynı zamanda çalışanları için de geçerlilik sağlamaktadır. Çalışanların belirli bir gün ve saatte ofiste toplanmasına gerek kalmamaktadır. Sanal ofisin sağladığı esneklikle her çalışan istediği yerden çalışmaya devam edebilmektedir. Esnek çalışma koşullarının çalışanlar üzerinde verimliliği artırdığı bilinen bir gerçektir.
Dünyanın her kesiminde resmi bir işletmeye sahip olunabilmektedir. Sanal ofis hizmeti veren bazı şirketler, dünyanın önemli ülkelerinin şehirlerinde de hizmet sağlamaktadır. Örneğin; Maslak ilçesi de ülkemizin önemli alanlarındandır. Ayrıca gün geçtikçe Maslakta sanal ofis açmak isteyen kişi sayısı artmaktadır.
Sanal Ofisi Olan Şirketlerin Sahip Olduğu Ayrıcalıklar
Bağımsız olarak çalışan kişilerin mobil çalışma özgürlüğünü sürekli kılan, profesyonel şekilde fatura kesilmesini ve kurumsallaşma yolunda sağlam bir adım atılmasını sağlayan sanal ofis şirketleridir. Bu şirketler teknoloji çağının önem taşıyan yapıtaşı niteliğindedir. Kendi imkanları ile çok yüksek masraflarla kurulabilecek olan tam donanımlı ofislerin iş sahipleri için hazır kurulu olması, iş gücünden ve zamandan büyük oranda tasarruf etmesini sağlamaktadır.
Her müşteri kurumsal şirketler ile çalışmak ve profesyonel bir ekip ile muhatap sağlamak istemektedir. Tüm sistemi oturtarak belli bir düzeye erişmek için firmaların zamana gereksinimi bulunmaktadır. Bu zaman zarfında firmaların, potansiyel müşterileri kaybetme riski taşıma olasılığı çok yüksektir. Müşterilere karşı uzun vadede elde edilecek iyi imaj, sanal ofis sayesinde daha ilk günden kazanılabilecek bir özelliktir.
Sanal ofis sistemi, iş dünyasında hiç tanımayan girişimcilerin bile entegrasyon sürecini hızlandırarak başarı kazandırmaktadır. Gerçek ya da hayali kişi fark etmeden sanal ofise sahip her şirkete tanınan ayrıcalıklar söz konusudur. Başlangıç paketleri genel olarak standart hizmetlerle sınırlı olsa dahi opsiyonel paketler çevirerek ihtiyaçlara göre kişiselleştirmesi mümkündür. Bu noktada sanal ofis uygulamasının şirketlere sağlayacak hizmetler önemlidir.
Sanal ofiste ilk ayrıcalık; yeni şirket kuruluşu ya da mevcut şirketin sanal ofise taşınması hakkında danışmanlık hizmeti alınmasıdır. Yine bir diğer avantaj İstanbul gibi büyük şehirlerde ve iş dünyasının merkezi konumunda olan lokasyonlarda prestijli bir resmi adres kazanımıdır. Üçüncü bir avantaj; toplu taşıma araçlarına yürüme mesafesinde ki yakınlıkta ofislere sahip olmaktır. Güler yüzlü resepsiyon, kargo ve posta hizmetleri de önemli bir avantajdır.